Mαρτυρίες Φοιτητών | Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας

Search on pages

Mαρτυρίες Φοιτητών

Καταρχάς θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε ακόμα μία φορά για τη μοναδική εμπειρία που μας χαρίσατε στο 2ο Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας. Για εμάς ήταν αυτό που μας γέμισε με πάθος και δύναμη να ξεδιπλώσουμε την ιδέα μας και να μάθουμε πως σκέφτεται η αγορά.Πέρα από την οργάνωση και το περιβάλλον, τους ανθρώπους και τους συναδέλφους μας στο σχολείο, που μας χάρισαν υπέροχες στιγμές και δημιούργησαν το ιδανικό κλίμα παρέας, ομαδικής συνεργασίας και παραγωγής γνώσης, μάθαμε και δουλέψαμε πάνω στα τα βασικά πράγματα που συνθέτουν την επιχειρηματικότητα.
Καταφέραμε και μάθαμε σε 5 μέρες τι θα πει επιχειρηματικότητα, τους κινδύνους της και πως μπορούμε να προστατευτούμε. Μιλήσαμε με Καθηγητές, Επιχειρηματίες και γενικά ανθρώπους ειδικούς με την επιχειρηματικότητα, που μέσα από την σωστή καθοδήγησή τους, είδαμε τι είναι το επιχειρηματικό μοντέλο καθώς και πως μπορούμε να συνθέσουμε το δικό μας πάνω στην ιδέα μας. Δεν μείναμε στις διαλέξεις, ήρθαμε σε επαφή με παραγωγικές μονάδες και ξεκινήσαμε τα πρώτα στάδια υλοποίησης των ιδεών μας ενώ μάθαμε να παρουσιάζουμε σωστά τις ιδέες μας. Τέλος βιώσαμε οι ίδιοι το ρίσκο της απόφασης στην διοίκηση εικονικών επιχειρήσεων μέσα από ειδικό λογισμικό προσομοίωσης.
Ίσως στην αρχή όλα αυτά να ακούγονται πολλά, δύσκολα και δυσνόητα. Αλλά όταν έχεις στο μυαλό σου την επιτυχία, δουλεύεις σκληρά και το αποτέλεσμα θα σε ανταμείψει για ότι έκανες. Ενώ αν κάποιος νομίζει ότι είναι πολύ νωρίς για να μάθει τι είναι επιχειρηματικότητα, η απάντηση είναι amat victoria curam*. Έτσι φτάνει κανείς στην επιτυχία.
*amat victoria curam (λατινικά) : Η νίκη αγαπά την προετοιμασία
Ευχαριστούμε για όλα όσα μας προσφέρατε.

 
Αλέξιου Ιωάννης & Χονδρομπίλας Γεώργιος, Προπτυχιακοί φοιτητές Τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων
 
 

Από 1 έως 5 Ιουλίου 2013 συμμετείχα στο 2ο Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας που διοργάνωσε η Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου στην Χίο. Οι εντυπώσεις μου από τη συμμετοχή μου αυτή ήταν εξαιρετικές .
Αρχικά, οι διαλέξεις των καθηγητών/τριών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και των προσκεκλημένων εισηγητών/τριών από την Ελλάδα και το εξωτερικό πάνω σε θέματα επιχειρηματικότητας και καινοτομίας ήταν σημαντικές και άκρως ενδιαφέρουσες, αφού η καινοτομία και η επιχειρηματικότητα αποτελούν δύο από τις πλέον σημαντικές παραμέτρους για την ανάπτυξη τόσο σε επίπεδο εθνικής οικονομίας όσο και στο επίπεδο της επιχείρησης .
Οι διαλέξεις δεν στηρίζονταν απλά σε μια εννοιολογική παράθεση γνώσεων αλλά σε μια πιο διαδραστική διάλεξη αφού ότι μαθαίναμε το εφαρμόζαμε στην πράξη μέσω των εργαστηρίων όπου χωρισμένοι σε ομάδες εργαζόμασταν για την ανάπτυξη της ιδέας μας. Όλοι οι συμμετέχοντες (οι φίλοι μου πλέον) ήμασταν από διαφορετικά τμήματα και βαθμίδες εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου,διαφορετικές προσωπικότητες που ο καθένας μας συνέβαλλε με τις δικές του ιδέες και γνώσεις από το αντικείμενο σπουδών του .
Με τα παιδιά αυτά ανταλλάξαμε απόψεις πάνω σε θέματα που είχαν να κάνουν με τις ιδέες μας στο πλαίσιο του Θερινού Σχολείου αλλά και γενικά σε διάφορα θέματα για τα μελλοντικά μας σχέδια περιηγηθήκαμε στην Χώρα της Χίου, επισκεφτήκαμε αξιοθέατα και τοπικές επιχειρήσεις όπου είδαμε πως συνδέεται η παράδοση, τα τοπικά προϊόντα καινοτομία και η επιχειρηματικότητα. Μέχρι και σήμερα έχουμε φιλικές σχέσεις, συζητάμε για αυτήν την αξέχαστη εμπειρία καθώς επίσης και το πως θα καταφέρουμε την ιδέα μας αυτή να την υλοποιήσουμε.
Φυσικά, δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στην οργάνωση του 2ου Θερινού Σχολείου που ήταν άρτια σε όλους τους τομείς από το χώρο φιλοξενίας, τη μετακίνηση μας, μέχρι και την μετέπειτα επικοινωνία μας για την ολοκλήρωση των τελευταίων διαδικαστικών.

Εάν θα μπορούσα να περιγράψω την συμμετοχή μου στο 2ο Θερινό Σχολείο με τρεις λέξεις θα ήταν :
ΓΝΩΣΗ – ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ – ΠΡΑΞΗ

 
Σταυρούλα Νικηφόρου, Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Τμήματος Μαθηματικών
 
 

Χωρίς αμφιβολία η συμμετοχή μου στο 2o Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας ήταν πραγματικά μια εμπειρία αξέχαστη και μοναδική. Οι γνώσεις που αποκόμισα ήταν αμέτρητες . Από το θερινό σχολείο έμαθα το τι σημαίνει να έχω μια καινοτόμα επιχειρηματική ιδέα και το πως μπορώ να την υλοποιήσω στην πράξη, πώς δηλαδή μπορώ να μεταπηδήσω από το στάδιο της σκέψης στο στάδιο της υλοποίησης. Γνώρισα αξιόλογους επιστήμονες τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό καθώς και πολλούς συμφοιτητές μου από άλλα τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Σας προτρέπω λοιπόν να συμμετάσχετε και εσείς στο 3 Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας στη Χίο.
Αξίζει!!!!!!!!!

 
Δημήτρης Λεοντής, Προπτυχιακός Φοιτητής Τμήματος Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης
 
 

Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας! Μια ευφυής ιδέα του Πανεπιστημίου Αιγαίου να θέσει στους συμμετέχοντες να καλλιεργήσουν μόνοι τους τη δυνατότητα να επιχειρούν και να καινοτομούν με τον πιο ευχάριστο και διαδραστικό τρόπο, το παιχνίδι της δημιουργίας και της συνεργασίας! Πάντα βέβαια, καθοδηγητές και μέντορες στο παιχνίδι αυτό, βρίσκονται οι καθηγητές που με τη μεταλαμπάδευση των γνώσεων τους αποσκοπούν στον απώτερο στόχο αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος, τη δημιουργία καλών θεμελίων για το ξεκίνημα ενός σωστού νεανικού επιχειρείν! Εκδρομές, νέες γνωριμίες, ευχάριστο κλίμα, συναγωνισμός και ανταγωνισμός είναι μόνο μερικά από τα πολλά θετικά στοιχεία του προγράμματος αυτού! Μια βδομάδα που θα μου μείνει αξέχαστη από τα φοιτητικά μου χρόνια! Ελπίζω να ανταποκρίθηκα στις αναζητήσεις σας και να βοήθησα με τη δική μου μαρτυρία στην προσέλκυση νέων ενδιαφερόμενων φοιτητών!
Καλή συνέχεια και καλή επιτυχία στο 3ο ΘΣ!

 
Χρήστος Μηνούδης, Προπτυχιακός φοιτητής Τμήματος Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης
 
 

Η συμμετοχή μου στο 1ο Θερινό Σχολείο Επιχειρηματικότητας υπήρξε μία μοναδική εμπειρία καθώς με εκπαίδευσε στη συνεργασία με ανθρώπους προερχόμενους από διαφορετικούς επιστημονικούς χώρους. Η συνεργασία αυτή ανέπτυξε τις δεξιότητές μου στην αποτελεσματική αλληλεπίδραση και διαπραγμάτευση των θέσεων μου απέναντι στους άλλους, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα εκείνες τις οπτικές που αδυνατούσα να αναγνωρίσω από μόνη μου. Καλούμενη να σκεφτώ έξω από τα στενά όρια της προσωπικής μου οπτικής, με τη βοήθεια των συνεργατών μου, αντίκρισα ένα καινούριο πλέγμα επιλογών και ευκαιριών. Ένα πλέγμα ρεαλιστικό, υλοποιήσιμο και βιώσιμο, όπως έπρεπε να είναι και η επιχειρηματική μας πρόταση.

 
Παρασκευά Βιολέττα, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής
 
 

Στο Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας δε λαμβάνουν μέρος μόνο φοιτητές με επιχειρηματικές ιδέες, αλλά συμμετέχουν και εκείνοι που δεν έχουν και επιθυμούν είτε να αποκτήσουν μία είτε να δουλέψουν, ως μέλη ομάδας, πάνω σε μια επιχειρηματική ιδέα κάποιου άλλου φοιτητή. Όντας και εγώ ένας από αυτούς, συμμετείχα στις εργασίες του 1ου Θερινού Σχολείου Νεανικής Επιχειρηματικότητας. Κατά τη διάρκεια του Θερινού Σχολείου είχα την ευκαιρία να έρθω σε επαφή με φοιτητές τις ίδιας περίπου ηλικίας με εμένα, να συνεργαστώ με μερικούς από αυτούς στα πλαίσια μιας ομάδας για τη δημιουργία ενός επιχειρηματικού σχεδίου και να ανταλλάξω απόψεις και ιδέες για το πώς μπορεί η επιχειρηματικότητα να συμβάλλει στη μείωση της ανεργίας, η οποία μαστίζει τους σύγχρονους νέους. Επίσης οι μέντορες, οι οποίοι προέρχονταν από τον ακαδημαϊκό και τον επιχειρηματικό χώρο, μου μετέδωσαν τις δικές τους εμπειρίες, τεχνικές και απόψεις σχετικά με τους τρόπους δημιουργίας, ανάπτυξης, προώθησης και χρηματοδότησης μιας επιχείρησης. Τέλος η επίσκεψη σε δύο μεγάλες επιχειρήσεις του νησιού μου έδωσε τη δυνατότητα να δω από κοντά τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας τους. Με λίγα λόγια η συμμετοχή στο Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας αποτελεί ξεχωριστή και συνάμα διδακτική εμπειρία.

 
Κωσταρής Κωνσταντίνος, Προπτυχιακός φοιτητής Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων