Παγκόσμια έρευνα για την Επιχειρηματικότητα Amway Global Entrepreneurship 2014 | Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας

Search on pages

Παγκόσμια έρευνα για την Επιχειρηματικότητα Amway Global Entrepreneurship 2014

Επιχειρηματίας: Γεννιέσαι ή Γίνεσαι; Η Επιχειρηματικότητα διδάσκεται; Ερωτήματα που προσπαθεί να απαντήσει η παγκόσμια έρευνα για την Επιχειρηματικότητα της Amway. Θετική στάση απέναντι στην επιχειρηματικότητα έχουν δύο στους τρεις Έλληνες (ποσοστό 69%), όπως προκύπτει από τα βασικά συμπεράσματα που αποτυπώνουν την ελληνική διάσταση για την επιχειρηματικότητα και την αυτοαπασχόληση στο πλαίσιο της παγκόσμιας έρευνας επιχειρηματικότητας 2014 της Amway (Amway Global Entrepreneurship Report 2014), σε συνεργασία με το TUM (Technical University of Munich) και την Gfk Νυρεμβέργης.

Από την έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης, την Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015, προκύπτει ότι οι νέοι κάτω των 35 ετών εμφανίζονται περισσότερο θετικοί απέναντι στην επιχειρηματικότητα (77%) σε σχέση με μεγαλύτερες ηλικίες 35-49 ετών (66%) και άνω των 50 ετών (62%).

Οι άντρες είναι σχετικά πιο θετικοί (51%) έναντι των γυναικών (47%) στην ιδέα της επιχειρηματικότητας.

Ποσοστό 49% των Ελλήνων μπορούν να φανταστούν την έναρξη δικής τους επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η επιχειρηματική προοπτική φαίνεται να είναι συγκριτικά πιο υψηλή στην Ελλάδα, σε σχέση με τον παγκόσμιο μέσο όρο (42%) και συγκριτικά ακόμη πιο υψηλή σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (38%).

Εστιάζοντας στα ηλικιακά στο κοινό της Ελλάδας, οι ερωτώμενοι κάτω των 35 ετών φαίνεται να εκφράζουν την μεγαλύτερη επιχειρηματική προοπτική (55%), ενώ ακολουθούν τα κοινά 35-49 ετών (48%) και άνω των 50 ετών (42%).

Βασικό κίνητρο για την έναρξης μιας επιχείρησης είναι «να είμαι αφεντικό του εαυτού μου, ανεξάρτητος από κάθε εργοδότη» το οποίο αγγίζει το 54% στην Ελλάδα ενώ σε παγκόσμια κλίμακα ο μέσος όρος ανέρχεται σε 46%.

Οι δεξιότητες γύρω από την επιχειρηματικότητα αποτελούν ένα προαπαιτούμενο παράγοντα ενθάρρυνσης και προηγούνται της επιχειρηματικής ιδέας / πρωτοτυπίας αυτής και υλοποίησης της.

Οι Έλληνες τοποθετούνται με σκεπτικισμό αναφορικά με τον τομέα εκπαίδευσης που οδηγεί σε επιχειρηματική κατάρτιση. Συγκεκριμένα, δηλώνουν δυσαρέσκεια (κατά 70%) απέναντι στις υπάρχουσες εναλλακτικές επιχειρηματικής εκπαίδευσης που παρέχονται από σχολές, πανεπιστήμια, κυβερνητικά προγράμματα, εταιρικά προγράμματα στην Ελλάδα. Περαιτέρω, σχεδόν 1 στους 2 Έλληνες αντιλαμβάνονται ως ανεπαρκείς τις τρέχουσες εκπαιδευτικές προτάσεις επιχειρηματικότητας.

Στην πλειονότητά τους οι Έλληνες θεωρούν ότι η επιχειρηματικότητα είναι αποτέλεσμα εκπαίδευσης (69%) έναντι εκείνων που είναι πιο κοντά στην αντίληψη ότι είναι έμφυτο χαρακτηριστικό δηλαδή να γεννηθεί κανείς επιχειρηματίας (30%).

Παρόμοια αντίληψη έχουν και οι ερωτηθέντες σε παγκόσμια και ευρωπαϊκή κλίμακα, κατά την οποία 6 στους 10 θεωρούν ότι η έννοια της επιχειρηματικότητας συνάδει με την εκπαίδευση.

Περισσότερα αποτελέσματα απο την έρευνα μπορείτε να δείτε στο παρακάτω link: http://www.mke.ntua.gr/documents/10191/433611/141016_ager_2014_publication_final.pdf/c0d2dd2e-7f13-44cb-a8a2-2b9c3e1de0db